GP Εμίλια-Ρομάνια: Νικητής ο Verstappen στο 400ο GP της Red Bull Racing
Ο Max Verstappen πήρε ουσιαστικά τη νίκη στην Ίμολα στην εκκίνηση, όπου κατατρόπωσε τον Piastri. Πολλές οι ανατροπές στον αγώνα με VSC και SC, τα οποία έφεραν τη Ferrari στην πεντάδα και τον Norris πάνω από τον Piastri στο βάθρο.
Οι επιλογές ελαστικών ήταν οι αναμενόμενες, με τον Russell και τους οδηγούς της Aston Martin να εκκινούν με χρησιμοποιημένη μέση γόμα (C5). Hamilton και Antonelli επέλεξαν τη σκληρή. Την ίδια επιλογή έκαναν πιο πίσω και οι Hulkenberg, Ocon και Tsunoda. Η θερμοκρασία της πίστας στην εκκίνηση ήταν υψηλή, στους 44 βαθμούς Κελσίου.
Ο αγώνας
Η εκκίνηση ήταν συναρπαστική, καθώς το φαινομενικά αργό «πέταγμα» του Verstappen μετατράπηκε σε μία επική προσπέραση στον Piastri στο πρώτο σικέιν. Μέχρι και την 8η θέση δεν υπήρχαν αλλαγές στη σειρά, αλλά στις 9 και 10 είχαν σκαρφαλώσει οι Gasly και Leclerc.
Στον 3ο γύρο, ο Γάλλος οδηγός της Alpine βρέθηκε για μερικά δευτερόλεπτα στην αμμοπαγίδα, αφού ο Leclerc τον είχε σπρώξει προς τα εκεί.
Μέχρι τον 10ο γύρο, ο Verstappen βρισκόταν στα 1,6 δευτερόλεπτα διαφοράς από τον Piastri. Όλα μέχρι εκεί, έδειχναν ότι η στρατηγική και το undercut θα παίξουν κρίσιμο ρόλο, εξαιρώντας την περίπτωση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Στον γύρο 11, ο Norris προσπέρασε εντυπωσιακά στη στροφή Villeneuve τον Russell, αφού ο ρυθμός της McLaren ήταν σαφώς ανώτερος. Αμέσως μετά, η Mercedes τράβηξε τον Βρετανό για pit stop. Μόνο που όταν βγήκε, βρήκε τον Leclerc μπροστά του με επίσης φρέσκο σετ σκληρής γόμας.
Σύντομα αποδείχθηκε ότι η C5 δεν έβγαζε τους γύρους που η Pirelli υπολόγιζε, καθώς ο Piastri μπήκε για αλλαγή στον γύρο 14 επιχειρώντας το undercut στον Verstappen. Στο pit lane, όμως, αυτό που τράβηξε τα βλέμματα ήταν ο Alonso, διότι τα φρένα του έπιασαν φωτιά!
Ο Piastri κατάφερε στον 18ο γύρο να προσπεράσει εντυπωσιακά τον Tsunoda, μη χάνοντας έτσι χρόνο πίσω του. Πιο εύκολα στον επόμενο γύρο άφησε πίσω του τον Bearman.
Με 20 γύρους να έχουν απέλθει, μόνο οι Verstappen, Norris, Albon και Hadjar εξακολουθούσαν να τρέχουν με την μέση (από την εκκίνηση) και φυσιολογικά βρίσκονταν στις πρώτες τέσσερις θέσεις. Στόχος ήταν να πάνε όσο πιο μακριά γίνεται.
Μέχρι τον 27ο γύρο, ο Piastri είχε σκαρφαλώσει στην 5η θέση εκμεταλλευόμενος τα πιο φρέσκα λάστιχα. Ταυτόχρονα, σε καθαρό αέρα αέρα ήταν ο ταχύτερος άνθρωπος στην πίστα. Στον γύρο 29, ήρθε η ώρα του Norris για αλλαγή.
Virtual Safety Car
Όμως, ήταν το χείριστο χρονικό σημείο για αλλαγή για την McLaren, διότι βγήκε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, κάτι που Red Bull και Verstappen το εκμεταλλεύτηκαν αμέσως για να κάνουν την αλλαγή σε σκληρή γόμα. Και ο Ολλανδός βγήκε στην πρωτοπορία. Αναπόφευκτα υπήρξε κίνηση στο pit lane, με τη Ferrari να κάνει διπλή αλλαγή.
Το εντελώς απροσδόκητο ήταν η κίνηση της McLaren να καλέσει τον Piastri για δεύτερο pit stop. Γεγονός που τον έφερε στην 4η θέση και πίσω από τον ευνοημένο από τις εξελίξεις Albon. Το βασικό αποτέλεσμα της ανατροπής με το VSC ήταν ο Verstappen να έχει 19+ δευτερόλεπτα διαφοράς από τον Norris.
Στον 36ο γύρο, ο Hamilton προσπέρασε εύκολα τον Hadjar και ανέβηκε στην 5η θέση. Ο Βρετανός φαινόταν να έχει εκμεταλλευτεί τη στρατηγική και φυσικά το VSC. Πιο πίσω, ο Leclerc «καθάριζε» εύκολα με την Mercedes του Antonelli. Στον γύρο 39, ο Piastri ολοκλήρωσε προσπέρασμα και στον Albon, φτάνοντας –παρά την παράδοξη στρατηγική- στην 3η θέση.
Αυτοκίνητο Ασφαλείας
Η μεγάλη ανατροπή του αγώνα ήρθε στον γύρο 46, όταν ο τοπικός ήρωας Kimi Antonelli εγκατέλειψε με μηχανικό πρόβλημα. Γεγονός που ενεργοποίησε το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Η Red Bull αντέδρασε αμέσως με τον Verstappen και η McLaren έβαλε τον Norris, αμφότερες για σκληρή γόμα. Ο Piastri έμεινε εκτός και πήρε τη 2η θέση του teammate του. Ο Albon επίσης μπήκε για φρέσκο σετ, πράγμα που έφερε τον Leclerc στην 4η θέση.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας άργησε να φύγει και η επανεκκίνηση ήρθε στον 54ο γύρο. Εκεί όπου ο Verstappen κράτησε άνετα την πρωτοπορία και πίσω του δεν άλλαξε κάτι.
Μάχες στους τελευταίους γύρους και τερματισμός
Στον γύρο 57, ο Hamilton προσπέρασε τον Russell για την 6η θέση, εκμεταλλευόμενος τα πιο φρέσκα λάστιχα. Και στον ακριβώς επόμενο γύρο, ο σαφώς ταχύτερος Norris (λόγω πιο φρέσκων ελαστικών) προσπέρασε εντυπωσιακά τον teammate του και ανέβηκε 2ος.
Στον 60ο γύρο, ο Albon επιχείρησε προσπέρασμα στον Leclerc, όμως ο Μονεγάσκος δεν τον άφησε και ο οδηγός της Williams διέσχισε την αμμοπαγίδα. Γεγονός που έδωσε την ευκαιρία να τον προσπεράσει και ο Hamilton.
Ο Ταϊλανδός τελικά πήρε την 4η θέση από τον Leclerc, όταν η Ferrari ζήτησε από τον Μονεγάσκο να δώσει τη θέση πίσω.
Μπροστά, ο Verstappen πήρε την τρίτη σερί νίκη του στην Ίμολα, δεύτερη φετινή και μάλιστα στον αγώνα όπου η Red Bull Racing συμπλήρωσε 400 Grand Prix στη Formula 1. Norris και Piastri συμπλήρωσαν το βάθρο, ενώ ο Hamilton κουβάλησε τη Ferrari μέχρι την 4η θέση.
Τα αποτελέσματα του GP Εμίλια-Ρομάνια: