Πολιτική
Μητσοτάκης: Έως τον Σεπτέμβριο το σύστημα αυτόματης πέδησης στα τρένα – Μοντέλο ΔΕΗ για τον ΟΣΕ
Τι δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι μέσα στην ημέρα υπογράφονται οι συμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία που καταστράφηκαν από την κακοκαιρία Daniel το 2023.

Άκουσε το άρθρο
Η διαδικασία δραστικής αναβάθμισης του επιπέδου ασφάλειας του σιδηρόδρομου επιταχύνεται, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι μέσα στην ημέρα υπογράφονται οι συμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία που καταστράφηκαν από την κακοκαιρία Daniel το 2023.
Χρονοδιάγραμμα 15 μηνών
Έκανε, δε, λόγο για σφιχτό χρονοδιάγραμμα 15 μηνών και επεσήμανε πως στο τέλος όλος ο βασικός εθνικός σιδηροδρομικός άξονας θα διαθέτει τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση και αυτόματη πέδηση. Όπως τόνισε, το σύστημα αυτόματης πέδησης δοκιμάστηκε με επιτυχία και μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα έχει τοποθετηθεί σε κάθε αμαξοστοιχία που θα ταξιδεύει στην κεντρική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας.
Ο πρωθυπουργός μίλησε για νέα μέθοδο για ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων σε πραγματικό χρόνο, καθώς και για πρόσθετη δικλείδα ασφαλείας που θα αποτρέπει τη σύγκρουση τρένων.
Ενιαίο κέντρο εποπτείας – Πλατφόρμα Railway.gov.gr
Όπως τόνισε, το ενιαίο κέντρο εποπτείας που ιδρύεται θα παρακολουθεί τους συρμούς με απόσταση εκατοστών. Ανέφερε επίσης ότι σύντομα θα είναι ανοικτή στους πολίτες η πλατφόρμα Railway.gov.gr.
Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για πολλές συνδυαστικές κινήσεις με σκοπό να αποκατασταθεί το αίσθημα εμπιστοσύνης στα τρένα και μίλησε για τολμηρές παρεμβάσεις, καθώς και για πιο αυστηρό πλαίσιο για πιο αποτελεσματική διοίκηση. Σκοπός, όπως τόνισε, είναι ο ΟΣΕ να εξελιχτεί «σε μια νέα ΔΕΗ που παραλάβαμε το 2019 πρακτικά χρεοκοπημένη για να είναι σήμερα μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση».
«Ο νέος ΟΣΕ θα ενσωματώνει το σύνολο των συστάσεων της Ε.Ε. και των επιστημονικών πορισμάτων» τόνισε ο πρωθυπουργός.
Σε ψηφιακή βάση οι ενδοεπικοινωνίες – Ειδική μονάδα επιθεωρητών
Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι ενισχύεται η βιντεοεπιτήρηση κρίσιμων σιδηροδρομικών υποδομών, ενώ τόνισε ότι όλες οι ενδοεπικοινωνίες θα καταγράφονται σε ψηφιακή βάση δεδομένων. Έτσι θα αξιολογείται ευκολότερα και η απόδοση των εργαζομένων, πρόσθεσε.
Είπε επίσης ότι η επιλογή των εργαζομένων θα πρέπει να γίνεται με πιο αυστηρά κριτήρια και αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε ψυχομετρικά τεστ, ενώ τόνισε ότι επανέρχεται ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας. Σημείωσε επιπλέον ότι δημιουργείται ειδική μονάδα επιθεωρητών για την τήρηση του γενικού κανονισμού κίνησης, που θα εισηγείται κυρώσεις αν παραβιάζεται το πρωτόκολλο.
«Θα χρειαστεί να αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν για δεκαετίες»
«Σκοπός μας να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα ασφάλειας και επαγγελματισμού σε όλα τα επίπεδα» υπογράμμισε και επεσήμανε ότι «επιταχύνεται μια τεράστια πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου». «Θα χρειαστεί να αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν για δεκαετίες» πρόσθεσε.
Επεσήμανε, δε, ότι η Hellenic Train θα κληθεί να προχωρήσει στις δικές της επενδύσεις με αιχμή την προμήθεια νέου τροχαίου υλικού. «Ως πολιτεία οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών καταπολεμώντας τα αίτια της τραγωδίας» υπογράμμισε και τόνισε ότι «θα γυρίσουμε σελίδα από ένα χθες που πλήγωσε βαθιά την ελληνική κοινωνία».
Εξωδικαστικός μηχανισμός: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα με τα διευρυμένα κριτήρια
Περιστέρι: Σύγκρουση λεωφορείου με ΙΧ
“Καλημέρα Ελλάδα” - Γιώργος Παπαδάκης: Τα γενέθλια της εκπομπής και το “μεγάλο αντίο”