GP Μπαχρέιν: Ψύχραιμη νίκη του Piastri σε έναν έντονο αγώνα, ο Russell χώρισε τις McLaren
Ο Oscar Piastri χάρισε στην McLaren την πρώτη της νίκη στο Μπαχρέιν, με τον ηρωικό George Russell να κρατάει μετά κόπων και βασάνων τη 2η θέση. Τρίτος ο Norris που ίσως έπρεπε να έχει κάνει πιο αποφασιστικές κινήσεις.
Ο αγώνας
Σημαντικά διαφορετική στρατηγική είχε η Ferrari από τον ανταγωνισμό, όπως αποδείχθηκε πριν την εκκίνηση, καθώς επέλεξε την μέση γόμα για το πρώτο stint. Alonso, Lawson και Bortoleto επίσης διάλεξαν τη C2 για την αρχή.
Παρά την εξαιρετική του εκκίνηση από την οποία προσπάθησε να διεκδικήσει ακόμα και την πρωτοπορία, ο George Russell περιορίστηκε στη 2η θέση, αλλά προσπερνώντας καθαρά τον Leclerc. Στο μεταξύ, φοβερή εκκίνηση είχε και ο Lando Norris που πριν καν ολοκληρωθεί ο πρώτος τομέας της πίστας, είχε ανεβεί από την 6η στην 3η θέση.
Αξιοπρόσεκτο πρώτο γύρο είχε και ο Carlos Sainz που στο μεσαίο κομμάτι προσπέρασε τον Kimi Antonelli και ανέβηκε στην 6η θέση. Ενώ ο Gasly έμενε σταθερά 5ος, ο Ισπανός οδηγός της Williams ξεκίνησε να έχει απώλειες. Ο Antonelli επανάκτησε τη θέση στον 5ο γύρο, ενώ λίγες στροφές μετά ο Verstappen ακολούθησε.
Δικαίως, ο Norris δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων, αφού είχε τοποθετήσει την McLaren του πιο μπροστά από ό,τι έπρεπε στο slot της εκκίνησης.
Με τα λάστιχά του να χάνουν πολύ σε απόδοση, ο Sainz συνέχισε να χάνει θέσεις. Ο Hamilton προσπέρασε καθαρά τον Ισπανό στον 9ο γύρο, αφήνοντάς την στη 10η θέση.
Έναν γύρο μετά, ο Antonelli σκαρφάλωσε στην 5η θέση με μία καθαρή προσπέραση στον Gasly. Ταυτόχρονα, το grid ξεκίνησε να μπαίνει στο pit lane για τις πρώτες αλλαγές ελαστικών, αφού η μαλακή γόμα «τελείωνε». Στα pit stop ξεχώρισε η αργή αλλαγή στο μονοθέσιο του Verstappen.
Ο Piastri μπήκε προτελευταίος για το πρώτο pit stop (είχε μείνει ο Albon στην πίστα με την μαλακή, ο οποίος μπήκε στον 17ο γύρο), με εξαίρεση τις Ferrari που είχαν την εναλλακτική στρατηγική και από τον 15ο γύρο βρέθηκαν στο 1-2. Ωστόσο, η ώρα της αλλαγής τους δεν άργησε και στον 18ο γύρο έκαναν double stack.
Στον 20ο γύρο, η πίεση του Antonelli απέφερε καρπούς, με τον Ιταλό να εκμεταλλεύεται την πιο γρήγορη γόμα και να προσπερνά τον Verstappen πριν το «S» σκαρφαλώνοντας στην 7η θέση. Ο Ολλανδός συνέχισε να χάνει θέσεις, αφού και ο Hamilton τον προσπέρασε στον 22ο γύρο.
Με πιο φρέσκα ελαστικά, ο Leclerc ξεκίνησε να πιέζει ασφυκτικά τον Norris. Και στον 25ο γύροι, αμφότεροι οι οδηγοί της Scuderia ολοκλήρωσαν ταυτόχρονα τις προσπεράσεις, ο Μονεγάσκος στην McLaren και ο Hamilton στον Antonelli. Το «πάρτι» του Βρετανού συνεχίστηκε καθώς έναν γύρο μετά άφησε πίσω του και τον Ocon.
Στο μεταξύ, ο Verstappen έμπαινε για δεύτερο pit stop, αλλά και πάλι ήταν σκέτη… αργοπορία. Αυτή τη φορά, λόγω καθυστερημένης αλλαγής στον εμπρός δεξιά τροχό. Βγαίνοντας από το pit lane, ο Ολλανδός ήταν τελευταίος!
Ενώ ο αγώνας ήταν ακόμα στην μέση, η Mercedes αποφάσισε να βάλει τον Antonelli για δεύτερο pit stop και αυτό για… μαλακή γόμα!
Η επαφή μεταξύ Tsunoda και Sainz στον 31ο γύρο μαγνήτισε τα βλέμματα και είχε ως αποτέλεσμα θραύσματα στην πίστα. Γεγονός που επέφερε αυτοκίνητο ασφαλείας και έδωσε την ευκαιρία σε όλους όσους δεν είχαν κάνει δεύτερο pit stop, να το πραγματοποιήσουν αναίμακτα.
Ωστόσο, οι στρατηγικές διέφερε πολύ μεταξύ των ομάδων. Η McLaren έβαλε μέση γόμα στους οδηγούς της, η Ferrari σκληρή και η Mercedes μαλακή στον Russell.
Στην επανεκκίνηση, ο Piastri διατήρησε οριακά την πρωτοπορία. Αλλά όλο το «ζουμί» ήταν πίσω όπου ο Norris πάλεψε με τις δύο Ferrari. Αρχικά έμεινε πίσω και από τις δύο, αλλά μετά προσπέρασε εκτός πίστας. Οπότε δεν άργησε να πάρει εντολή να επιστρέψει τη θέση με αποτέλεσμα να μείνει 5ος.
Όμως, ο Βρετανός οδηγός της McLaren είχε τον ρυθμό και στον 38ο γύρο πέρασε –καθαρά αυτή τη φορά- τον Hamilton και ανέβηκε στην 4η θέση.
Ενώ ο Norris πίεζε τον Leclerc για την τελευταία θέση του βάθρου, μπλόκαρε σε φρενάρισμα και έδωσε «ανάσα» στον Μονεγάσκο. Παράλληλα, ο Carlos Sainz εγκατέλειπε καθώς η ζημιά στο sidepod από την επαφή με τον Tsunoda ήταν μεγάλη.
Στον γύρο 49, ο Norris επιτέθηκε ξανά στον Leclerc, όμως ο οδηγός της Ferrari κράτησε πολύ έξυπνα τις γραμμές του και οδήγησε εκτός τον Βρετανό, αλλά κανονικά. Ωστόσο, ο Leclerc δεν μπορούσε να κάνει κάτι άλλο στον 52ο γύρο, όταν ο οδηγός της McLaren προσπέρασε χωρίς δράματα από την εξωτερική της στροφής 1.
Όλα αυτά, ενώ ο George Russell ήταν μετά κόπων και βασάνων στη 2η θέση αφού αντιμετώπιζε πληθώρα θεμάτων με τα ηλεκτρονικά της W16. Η μαλακή γόμα, όμως, σε συνδυασμό με τα προβλήματα του μονοθεσίου, τον έφερε προ της απειλής του Norris στους τελευταίους γύρους.
Όμως, ο Russell «με νύχια και με δόντια» κράτησε ηρωικά τη 2η θέση και χώρισε τις δύο McLaren. Την ίδια ώρα, ο Piastri πήρε ψύχραιμα και ανενόχλητα τη δεύτερη φετινή του νίκη και πρώτη της McLaren στο Μπαχρέιν.