GP Μαϊάμι: Το αυτοκίνητο ασφαλείας έδωσε το Sprint στον Norris
Ο Lando Norris πήρε με τη βοήθεια της τύχης μία απροσδόκητη νίκη στο χαοτικό Sprint του Μαϊάμι, με τον Oscar Piastri να τον ακολουθεί και τον Lewis Hamilton 3ο, αφού επίσης επωφελήθηκε των μεγάλων εξελίξεων.
Το δράμα ξεκίνησε στην πίστα του Μαϊάμι πριν καν την εκκίνηση, με τον Charles Leclerc να χάνει με υδρολίσθηση τον έλεγχο της SF-25 στο δρόμο προς το grid -λόγω της καταρρακτώδους βροχής- και να τίθεται εκτός. Το νερό ήταν συσσωρευμένο σε αρκετά σημεία της πίστας, η οποία κάθε άλλο παρά είχε στεγνώσει μέχρι την ώρα της εκκίνησης.
Με την ορατότητα να είναι σχεδόν ανύπαρκτη, οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να δώσουν εντολή για εκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, λίγο πριν ρίξουν κόκκινη σημαία και διακόψουν τον αγώνα μέχρι νεωτέρας. Στο μεταξύ, ο Max Verstappen παραλίγο να πάθει… Leclerc, καθώς η υδρολίσθηση τον έφερε εκατοστά από τον τοίχο.
Καθώς η βροχή είχε από ώρας παύσει και ο καιρός είχε βελτιωθεί, άρα και η ορατότητα, οι αγωνοδίκες προσδιόρισαν την ώρα που θα είχαμε ξανά δράση.
Ο αγώνας
Η εκκίνηση τελικά πραγματοποιήθηκε περίπου 35 λεπτά μετά τις 19:00 (Ελλάδος) και η απόφαση ήταν να γίνει εν στάσει.
Η εξαιρετική εκκίνηση του Piastri τον έφερε ρόδα με ρόδα με τον Antonelli στη στροφή 1, με κανέναν να μην κάνει πίσω. Με χαμηλή πρόσφυση και τους τροχούς να γλιστρούν, ο Αυστραλός, έχοντας την εσωτερική, έμοιαζε να σπρώχνει «ευγενικά» εκτός τον οδηγό της Mercedes και κατέκτησε την πρωτοπορία.
Ο Antonelli κράτησε την W16 μακριά από τον τοίχο, αλλά αναπόφευκτα έπεσε 4ος, αφού Norris και Verstappen τον προσπέρασαν μετά την μάχη με τον Piastri.
Η πίστα στέγνωνε γρήγορα, σύμφωνα με τον πρωτοπόρο Piastri και ο ίδιος το έδειχνε έχοντας σταθερό ρυθμό και διατηρώντας διαφορά ασφαλείας από τον Norris.
Στο μεταξύ, ο Verstappen ερευνήθηκε για τη λανθασμένη τοποθέτησή του στην εκκίνηση, όμως δε δέχθηκε καμία ποινή. Παρόμοια, το συμβάν μεταξύ Piastri και Antonelli θεωρήθηκε αγωνιστικής φύσης.
Πιο πίσω, ο Alonso είχε την τελευταία βαθμολογούμενη θέση του Sprint με τον Albon μπροστά του, ενώ ο 6ος Hamilton διαμαρτύρονταν για την οδική συμπεριφορά της SF-25.
Ακριβώς στα μισά του αγώνα 100 χλμ., ο ήλιος βγήκε πάνω από το Μαϊάμι και η βροχή αποτελούσε επίσημα πια παρελθόν. Η μεγάλη απόδειξη του πόσο καλύτερη (και στεγνή) ήταν πια η πίστα ήρθε στον 11ο γύρο που η Red Bull έβαλε σλικ ελαστικά στον Tsunoda. Η Ferrari έκανε το ίδιο ακριβώς στον επόμενο γύρο με τον Hamilton, αλλά για μαλακή γόμα.
Η αλλαγή σε σλικ ξεκίνησε να δείχνει απαραίτητη και το μισό grid είχε σύντομα κάνει αλλαγή. Στα pit, οι μηχανικοί της Red Bull άφησαν τον Verstappen να βγει από το box σε κάκιστη χρονική στιγμή, καθώς χτύπησε τον Antonelli ο οποίος διέσχιζε το pit lane και ο Ολλανδός απέσπασε ζημιά στην εμπρός αεροτομή. Το «κερασάκι στην τούρτα» ήταν η ποινή 10 δευτερολέπτων που δέχθηκε αργότερα.
Ο Sainz προστέθηκε στη λίστα με τους πληγέντες, όταν έχασε τον έλεγχο στο σικέιν και χτύπησε τον πίσω αριστερά τροχό του, αποσπώντας κλατάρισμα.
Με το που ολοκλήρωσαν όλοι τα pit stop, ο αγώνας διακόπηκε απότομα λόγω του Fernando Alonso που βρέθηκε στον τοίχο από χτύπημα του Lawson.
Η άμεση απόφαση ήταν η ενεργοποίηση του αυτοκινήτου ασφαλείας το οποίο ωφέλησε τον Norris, ο οποίος μόλις είχε κάνει το δικό του pit stop (ο τελευταίος του grid) και από το πουθενά βρέθηκε στην πρωτοπορία.
Ακόμα ένας μεγάλος κερδισμένος από τις εξελίξεις ήταν ο Lewis Hamilton που ξαφνικά βρέθηκε στην 3η θέση. Αντίθετα, ο Antonelli που είχε μπει σχετικά νωρίς για αλλαγή σε σλικ έπεσε 11ος.
Το Sprint ολοκληρώθηκε με το αυτοκίνητο ασφαλείας που ουσιαστικά έδωσε τη νίκη στον Lando Norris και οι Piastri-Hamilton συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα. Οι Verstappen, Albon, Russell, Stroll και Lawson συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη οκτάδα.