GP Μαϊάμι: Ο Verstappen ανέκαμψε από το Sprint και πήρε την pole position
Ο Max Verstappen ξεχώρισε και πάλι οδηγώντας και κέρδισε στα ίσα τον Norris για την pole position του Grand Prix του Μαϊάμι. Τρίτος ο Kimi Antonelli που «χώρισε» τις McLaren.
Οι ποινές της FIA μετά το Sprint
Λίγη ώρα πριν το ξεκίνημα της διαδικασίας, η FIA ανακοίνωσε τις ποινές που προέκυψαν νωρίτερα στο Sprint. Ο Liam Lawson τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων για το συμβάν με τον Alonso, ο Alex Albon δέχθηκε την ίδια ποινή αλλά για παραβίαση του ορίου ταχύτητας υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, ενώ ο Oliver Bearman είδε τα 5 δευτερόλεπτα ποινή λόγω unsafe release των μηχανικών της Haas στα pit.
Συνεπώς, και οι τρεις τέθηκαν εκτός βαθμολογούμενης οκτάδας για το Sprint, με τους Tsunoda, Antonelli και Gasly να συμπληρώνουν τις θέσεις 6,7 και 8, αντίστοιχα και τους Stroll και Russell να σκαρφαλώνουν μία θέση.
Q1
Ο Leclerc έλαβε κανονικά μέρος τελικά στις κατατακτήριες δοκιμές, παρά τις ανησυχίες που υπήρχαν σχετικά με τη συμμετοχή του μετά την πρόσκρουσή του στον τοίχο λίγο πριν το άτυπο ξεκίνημα του Sprint.
Μετά τους πρώτους γρήγορους γύρους -από τους οποίους έλειψαν μόνο τέσσερις οδηγοί- με την μαλακή γόμα, ο Oscar Piastri έθεσε τη βάση, με τους Verstappen και Norris να ακολουθούν. Αλλά οι χρόνοι έμελλε να πέσουν σημαντικά, μόλις τα φρέσκα σετ τοποθετήθηκαν στα μονοθέσια.
Με την ολοκλήρωση των δεύτερων περασμάτων, ο Max Verstappen βρέθηκε στην κορυφή, καθώς ο Piastri δεν μπόρεσε να υπερκεράσει την επίδοσή του, ενώ οι Williams έδειχναν δυνατό ρυθμό όντας στις πρώτες έξι θέσεις. Σε αντίθεση με τον Hamilton ο οποίος βρισκόταν στο όριο από την κόκκινη ζώνη.
Τελικά, ο Βρετανός οδηγός της Ferrari προκρίθηκε την ύστατη στιγμή, όπως και ο Tsunoda που επίσης κινδύνεψε να αποκλειστεί. Αξιοπρόσεκτο στιγμιότυπο αποτέλεσε ο Norris που «φίλησε» τον τοίχο.
Στο κλείσιμο του Q1, εκτός συνέχειας τέθηκαν οι Bearman, Stroll, Gasly, Alonso και Hulkenberg.
Q2
Στο ξεκίνημα της δεύτερης περιόδου, η Williams συνέχισε να δείχνει πολύ γρήγορη στο σιρκουί του Μαϊάμι, καθώς ακολούθησε τον Verstappen που σημείωσε πρώτος χρόνος.
Αλλά η McLaren έδειξε γρήγορα τη δυναμική της και οι Piastri-Norris σκαρφάλωσαν με την πρώτη στην κορυφή των χρόνων και μάλιστα με διαφορά από τον Ολλανδό.
Την ίδια ώρα, ο Russell αντιμετώπιζε δυσκολίες με την πρόσφυση των χρησιμοποιημένων του ελαστικών, μία στρατηγική που ακολούθησε και η Ferrari με τον Hamilton.
Με τρία λεπτά να απομένουν, ο Βρετανός οδηγός της Mercedes κινδύνεψε, όντας στη διακεκαυμένη ζώνη. Εκεί όπου βρέθηκε και ο Hamilton μετά τον γρήγορο γύρο του Hadjar.
Ο Russell κατάφερε να περάσει στο Q3, έστω την τελευταία στιγμή, ενώ ο Hamilton πλήρωσε το μπλοκάρισμα και την υποστροφή στη στροφή 17 και αποκλείστηκε μαζί με τους Lawson, Doohan, Bortoleto και Hadjar. Ο Γαλλοαλγερινός έμεινε εκτός, έπειτα από τους καλούς γύρους των Ocon και Tsunoda.
Q3
Αναμενόμενα, οι πρώτοι γρήγοροι γύροι του τρίτου και κρισιμότερου μέρους των κατατακτήριων δοκιμών πραγματοποιήθηκαν με φρέσκο σετ μαλακής γόμας.
Ο Verstappen αναδείχθηκε ταχύτερος όλων με 1:26,492, με τον Norris να ακολουθεί στα 3 χιλιοστά (!) του δευτερολέπτου! Η τρίτη καλύτερη επίδοση ανήκε στον Piastri, ενώ οι Antonelli και Albon ακολουθούσαν με σημαντική διαφορά από τους πρώτους τρεις.
Στην τελευταία ζαριά, όλοι ξεκίνησαν ξανά με φρέσκα μαλακά ελαστικά. Ο Verstappen έγραψε πρώτος χρόνο και ήταν άκρως ανταγωνιστικός, σταματώντας το χρονόμετρο στο 1:26,204!
Ο Norris δεν μπόρεσε να φτάσει την επίδοση του Ολλανδού, αλλά ήταν ταχύτερος του Piastri. Αυτό, όμως, που κανείς δεν περίμενε ήταν ο Kimi Antonelli που τοποθετήθηκε μεταξύ των McLaren αφήνοντας τον Αυστραλό στην 4η θέση.
Ο Russell συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα της κατάταξης, ενώ οι δύο Williams επιβεβαίωσαν τη δυναμική τους στην πίστα του Μαϊάμι, εξασφαλίζοντας τις θέσεις 6 και 7 για την εκκίνηση. Leclerc, Ocon και Tsunoda συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Το grid για το Grand Prix του Μαϊάμι: