GP Μονακό: Επική pole position του Norris κόντρα στον Leclerc!
Το απόλυτο θέαμα της μέχρι τώρα σεζόν παρακολουθήσαμε στις κατατακτήριες δοκιμές του Μονακό, με τον Lando Norris να γράφει ρεκόρ γύρου και να επικρατεί του Leclerc για 109 χιλιοστά.
Q1
Colapinto και Gasly ήταν οι μόνοι που επέλεξαν την μέση γόμα για να γράψουν τους πρώτους γρήγορους γύρους τους στις κατατακτήριες. Μόλις ολοκληρώθηκαν οι πρώτες καλές προσπάθειες, ο Verstappen ήταν ο ταχύτερος όλων με τη Ferrari του Leclerc να ακολουθεί.
Ωστόσο, η πίστα βελτιωνόταν συνεχώς και οι γύροι έπεφταν ο ένας πάνω στον άλλον. Και σύντομα είχαμε μία πρώτη μάχη υπεροχής ανάμεσα σε Verstappen, Leclerc και των οδηγών της McLaren. Τελικά, ο Leclerc επιβλήθηκε ξανά στο «σπίτι» του και πήρε την 1η θέση στο Q1. Στο μεταξύ, η Alpine έβαλε την μαλακή γόμα, καθώς με την μέση ήταν ουραγός.
Στο κλείσιμο της πρώτης περιόδου των κατατακτήριων, ο Kimi Antonelli κινδύνευε να πέσει στην κόκκινη ζώνη. Στην προσπάθειά του να πιέσει για έναν καλό γύρο, βρήκε στο κιγκλίδωμα πριν το σικέιν και βγήκε εκτός προκαλώντας τη διακοπή της διαδικασίας.
Η έξοδος του Ιταλού ανάγκασε όσους βρίσκονταν σε ύστατη προσπάθεια να μπουν στο Q2 να σηκώσουν το πόδι από το γκάζι και ορισμένοι επηρεάστηκαν. Με το άδοξο τέλος, οι αποκλεισμένοι ήταν οι Colapinto, Stroll, Gasly, Bearman και Bortoleto. Ο Antonelli έμεινε 15ος.
Q2
Η C5 (μέση γόμα) έκανε περισσότερο την εμφάνισή της στη δεύτερη περίοδο, με τους Leclerc, Hamilton, Sainz, Albon και Russell να κάνουν αυτή την επιλογή. Ωστόσο, ο οδηγός της Mercedes δεν πρόλαβε να τη χρησιμοποιήσει, διότι η W16 τον «εγκατέλειψε» από τον πρώτο τομέα της πίστας και έμεινε στο τούνελ. Αναπόφευκτα, βγήκε κόκκινη σημαία και είχαμε τη δεύτερη διακοπή της διαδικασίας.
Η Williams επέστρεψε στην πίστα με την μέση γόμα, ενώ η Ferrari γύρισε στην μαλακή. Με την μέση ξεκίνησε προσπάθειες και ο Alonso.
Ο Leclerc έπιασε προς στιγμήν πάλι την κορυφή, αλλά ο Norris βρήκε 11 χιλιοστά και έδειξε τη δυναμική της McLaren. Ο Piastri περιορίστηκε στην 5η θέση, ενώ ο Verstappen ανέβηκε 3ος.
Στον «αγώνα» της ζώνης αποκλεισμού, ο Hadjar έγραψε εκπληκτικό χρόνο και προκρίθηκε, αποκλειοντας τον Tsunoda. Αντίστοιχα, ο Ocon είχε ικανοποιητική επίδοση και πέρασε οριακά 10ος, αφήνοντας τον Sainz εκτός.
Στο τέλος του Q2, οι δύο Mercedes που δεν έγραψαν ποτέ χρόνο τέθηκαν εκτός συνέχειας μαζί με τους Hulkenberg, Tsunoda και Sainz.
Q3
Ocon και Albon βγήκαν με την μέση γόμα στην τρίτη περίοδο των κατατακτήριων. Όμως, όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στην μάχη της pole.
Οι δύο McLaren τοποθετήθηκαν στην κορυφή, με τον Norris ταχύτερο για 67 χιλιοστά από τον Piastri στις πρώτες προσπάθειες. Ο Leclerc ακολουθούσε στην 3η θέση και ο Verstappen ήταν στην 4η. Οι διαφορές μεταξύ τους ήταν ελάχιστα χιλιοστά.
Στους τελευταίους και πιο κρίσιμους γρήγορους γύρους, οι δύο McLaren διασταύρωσαν τα ξίφη τους. Αμφότεροι μαγνήτισαν τα βλέμματα με τα όρια στα οποία κινούνταν μεταξύ των τοίχων του Μονακό.
Η τιτανομαχία τελικά είχε νικητή τον Lando Norris ο οποίος έγραψε 1:10,125, επίδοση 15 χιλιοστά καλύτερη από εκείνη του Piastri.
Ο Leclerc επιβεβαίωσε τη δυναμική του στην πατρίδα του και έδειχνε να «σβήνει» τις McLaren γράφοντας 1:10,063! Αλλά η ανατροπή στην... ανατροπή ήρθε από τον Norris που έγραψε ρεκόρ γύρου και με 1:09,954 άφησε τον χρόνο του Leclerc ένα δέκατο πίσω.
Ο Piastri συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα, με τον Hamilton να τοποθετεί τη Ferrari του στην 4η θέση των χρόνων.
Ωστόσο, ο Hamilton θα εκκινήσει το Grand Prix από την 7η θέση, διότι δέχθηκε ποινή τριών θέσεων για παρεμπόδιση στον Verstappen στο Q1. Συνεπώς, ο Ολλανδός εκκινεί 4ος με τους Hadjar και Alonso πίσω του.