GP Ισπανίας: 1-2 για τη McLaren με νίκη Piastri και «έκρηξη» Verstappen
Θρίαμβος Oscar Piastri στην επεισοδιακή και γεμάτη pit stops Βαρκελώνη, με τους Lando Norris και Charles Leclerc να συμπληρώνουν την κορυφαία τριάδα, σε έναν αγώνα που κρίθηκε από τη στρατηγική και μία ανατροπή της τελευταίας στιγμής.
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Oscar Piastri άφησε πίσω του τους Lando Norris και Max Verstappen να «φαγώνονται» για τη 2η θέση, με τον Ολλανδό να «κλείνει» δεξιοτεχνικά τον Βρετανό.
Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Piastri να ανοίξει γρήγορα τη διαφορά μέσα στους πρώτους κιόλας γύρους. Έχοντας εκκινήσει όλοι (πλην του Tsunoda) με τη μαλακή γόμα, οι πρώτες αλλαγές προβλεπόταν ότι θα έρθουν από νωρίς.
Γι’ αυτό και η McLaren έδωσε την εντολή στον Norris να πιέσει όσο το δυνατόν περισσότερο για να πάρει πίσω τη θέση από τον Verstappen πριν το πρώτο pit stop. Κάτι που έφερε εις πέρας στον 13ο γύρο. Έναν γύρο αργότερα, αναγκάστηκε ο Ολλανδός στη δική του αλλαγή, επιλέγοντας ξανά τη μαλακή.
Οι δύο Ferrari από την άλλη, ακολούθησαν με τις δικές τους αλλαγές, «φορώντας» τη μέση γόμα. Μία απόφαση που έφερε… γκρίνια από τον Lewis Hamilton, όχι τόσο για τη γόμα καθαυτή αλλά κυρίως για τη χρονική στιγμή.
Οι δύο McLaren πραγματοποίησαν τελευταίες τις πρώτες αλλαγές, με τη μέση γόμα να έχει επιλεχθεί. Ο Verstappen μπορεί να βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης από τον 23ο γύρο, όμως σίγουρα η μαλακή γόμα ήταν προδιαγεγραμμένο ότι θα φθαρεί πολύ γρήγορα.
Στο μεταξύ, στις τρεις τελευταίες θέσεις της κορυφαίας δεκάδας, είδαμε τους Hadjar, Gasly και Hulkenberg εναλλάσσονταν, στην προσπάθεια να παραμείνουν εντός βαθμών.
Λίγο πιο πίσω, Lawson και Hadjar είχαν τη δική τους… ένθερμη κόντρα, με τους δύο να αλληλοκατηγορούνται ότι ο ένας έσπρωξε τον άλλον εκτός των ορίων της πίστας. Το αποκορύφωμα έφτασε όταν ο Albon -σε μία απέλπιδα προσπάθεια να αμυνθεί- συγκρούστηκε με την μπροστινή αεροτομή στο πίσω μέρος της VCARB, σκορπίζοντας θραύσματα στην πίστα.
Ο Ταϊλανδός δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων για έξοδο από τα όρια της πίστας, την οποία εξέτισε για να κάνει μόλις έναν ακόμη γύρο προτού εγκαταλείψει οριστικά από τον αγώνα.
Ο Verstappen έκανε το 2ο pit stop στον 30ο γύρο, περνώντας το μήνυμα ότι βρίσκεται σε μία παράτολμη στρατηγική τριών αλλαγών.
Ο Liam Lawson συνέχισε το σερί που τον ήθελε να συγκρούεται με άλλα μονοθέσια κι αυτήν τη φορά «θύμα» ήταν ο Oliver Bearman. Ο Νεοζηλανδός άργησε υπερβολικά το φρενάρισμα στο τέλος της κεντρικής ευθείας και είχε μία επαφή με το πίσω μέρος της Haas. Το συμβάν σημειώθηκε από τους αγωνοδίκες, αλλά δεν επέφερε κάποια ποινή.
Η τρίτη αλλαγή για τον Verstappen έφτασε στον 47ο γύρο, αναγκάζοντας τις δύο McLaren να ακολουθήσουν, με τον Norris να μπαίνει στα pits πριν τον Piastri.
Μόλις 11 γύρους πριν το τέλος, ο Kimi Antonelli βρέθηκε στην αμμοπαγίδα με τη μονάδα ισχύος του να… «καπνίζει». Ατυχία για τον νεαρό Ιταλό, όμως το αυτοκίνητο ασφαλείας που ήρθε, έδωσε την ευκαιρία σε όλους για ένα τελευταίο «δωρεάν» pit stop. Ο Verstappen παραδόξως επέλεξε τη σκληρή γόμα, ως ένα τελευταίο στοίχημα ενόψει των τελευταίων έξι γύρων.
Ο Ολλανδός πλήρωσε το τίμημα των σκληρών ελαστικών στην επανεκκίνηση. Ένα γλίστρημα από πλευράς του έφερε την ευκαιρία στον Leclerc πίσω του να περάσει στο τέλος της κεντρικής ευθείας, με τον Μονεγάσκο ωστόσο να έχει μία περιττή επαφή μαζί του, η οποία τέθηκε υπό εξέταση μετά την καρό σημαία.
Αντίστοιχη επαφή είχε και ο Russell με τον Verstappen, με το συμβάν να τίθεται υπό διερεύνηση από τους αγωνοδίκες. Η Red Bull Racing ζήτησε από τον οδηγό της να δώσει πίσω τη θέση στον Βρετανό, κάτι που έκανε… μετά συγκρούσεως. Η κίνηση αυτή τέθηκε περαιτέρω υπό εξέταση, με τον Ολλανδό να αναμένει μία σοβαρή ποινή.
Η ποινή των 10 δευτερολέπτων ήρθε με την καρό σημαία, ρίχνοντάς τον στη 10η θέση.
Εντυπωσιακή ήταν η επίδοση του Nico Hulkenberg που πέτυχε ένα προσπέρασμα έναντι του Hamilton στο τέλος του αγώνα κι τερμάτισε 5ος μετά την ποινή του Verstappen.
Με το ενδεχόμενο για αλλαγή στην τελική κατάταξη, η κορυφαία δεκάδα διαμορφώθηκε ως εξής: Piastri, Norris, Leclerc, Russell, Hulkenberg, Hamilton, Hadjar, Gasly, Alonso, Verstappen.