GP Αυστρίας: Ο Norris άντεξε, νίκησε και μείωσε τη διαφορά από τον Piastri
Ο Lando Norris εκμεταλλεύτηκε άριστα την pole position και ολοκλήρωσε στο Σπίλμπεργκ ένα άψογο αγωνιστικό τριήμερο. Ο Piastri ακολούθησε, έχοντας δει τον teammate του να αμύνεται εξαιρετικά των επιθέσεών του, ενώ ο σταθερός Leclerc συμπλήρωσε το βάθρο.
Η συντριπτική πλειονότητα του grid πήγε στην αναμενόμενη επιλογή για την εκκίνηση, δηλαδή την μέση γόμα. Οι μόνοι που διάλεξαν σετ μαλακής, για να κερδίσουν θέσεις από νωρίς ήταν οι Hadjar, Gasly, Hulkenberg, Colapinto και Bearman.
Η διαδικασία καθυστέρησε να ξεκινήσει, με τους αγωνοδίκες να ακυρώνουν την προγραμματισμένη εκκίνηση, επειδή η FW47 του Sainz είχε πρόβλημα στο κιβώτιο («κόλλησε» η πρώτη σχέση).
Το θέμα έμοιαζε να έχει λυθεί, ωστόσο όταν ο Μαδριλένος μπήκε στα pit, τα φρένα του ξεκίνησαν να «καπνίζουν» και τελικά έπιασαν φωτιά! Γεγονός που έκανε τον οδηγό της Williams να εγκαταλείψει πριν καν αρχίσει ο αγώνας. Η κατάσταση ανάγκασε τη FIA να αναβάλει την εκκίνηση για τις 16:15.
Εκκίνηση με διπλή εγκατάλειψη!
Όταν ο αγώνας επιτέλους άρχισε, ο Norris έφυγε καλά από τη γραμμή και εξασφάλισε την πρωτιά στη στροφή 1. Πίσω του, ο Piastri προσπέρασε εντυπωσιακά τον Leclerc από την εξωτερική.
Όμως, το ενδιαφέρον συγκεντρώθηκε λίγο πιο πίσω. Εκεί, όπου ο Antonelli βούτηξε στα φρένα της στροφής 3 και στην προσπάθεια να αποφύγει τον Lawson… εμβόλισε τον Verstappen. Αμφότεροι εγκατέλειψαν επί τόπου, με τον Ιταλό να ζητά αμέσως συγγνώμη για το λάθος του.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε αμέσως να μπει στη δράση, μέχρις ότου να μαζευτούν τα δύο μονοθέσια.
Επανεκκίνηση και πορτοκαλί εμφύλιος
Στην επανεκκίνηση, δεν υπήρξαν ουσιαστικές αλλαγές. Οι Gasly και Albon ξεχώριζαν στην πρώτη δεκάδα, καθώς είχαν κερδίσει 4 και 5 θέσεις από την εκκίνηση, αντίστοιχα. Πιο πίσω, οι Bortoleto, Lawson και Alonso συμπλήρωναν τις βαθμολογούμενες θέσεις.
Σύντομα, ο Albon εκμεταλλεύτηκε την μέση γόμα, για να πάρει την 6η θέση του Gasly που είχε μαλακή. Το ίδιο λίγους γύρους μετά έκανε και ο Bortoleto, ανεβαίνοντας 7ος. Για αυτό και η Alpine τράβηξε τον Γάλλο μέσα για αλλαγή στον 13ο γύρο.
Στον 11ο γύρο, η συγκλονιστική μάχη των δύο McLaren μαγνήτισε τα βλέμματα. Ο Norris έδειχνε να χάνει την πρωτοπορία, αλλά με switchback και DRS αντιμετώπισε εξαιρετικά την επίθεση του Piastri, για να παραμείνει πρώτος.
Η μέρα της Williams «μαύρισε» εντελώς στον γύρο 17, όταν και ο Albon εγκατέλειψε. Ήταν η τρίτη διαδοχική εγκατάλειψη για τον Ταϊλανδό.
Στον 20ο γύρο, ο Piastri «βούτηξε» στα φρένα, αλλά λανθασμένα, καθώς μπλόκαρε τους τροχούς του και για… πόντους δε χτύπησε τον teammate του.
Pit-stop time!
Στο τέλος του ίδιου γύρου, η McLaren κάλεσε τον Norris για αλλαγή σε σκληρή γόμα, αφήνοντας παράλληλα τον Αυστραλό οδηγό της να τρέξει σε καθαρό αέρα. Αυτό συνέβη μέχρι τον 25ο γύρο που οι «papaya» τράβηξαν στο box και τον Piastri για αλλαγή σε C3.
Η απάντηση της Ferrari ήρθε στον αμέσως επόμενο γύρο, με τον Leclerc να φορά επίσης σκληρή γόμα. Σύντομα, ακολούθησε και ο Hamilton φορώντας και αυτός τα ίδια λάστιχα.
Στον 31ο γύρο και αφού είχαν ολοκληρωθεί τα περισσότερα πρώτα pit-stop, ο Tsunoda χτύπησε την Alpine του Colapinto προκαλώντας τετακέ. Δικαίως, δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων.
Στον γύρο 46, ο Russell ξεκίνησε από τους πρωτοπόρους τον δεύτερο κύκλο pit-stop, φορώντας τη σκληρή γόμα. Με τα ελαστικά να έχουν φθαρεί αρκετά, ορισμένοι υπέπεφταν σε λάθη στην πίστα. Όπως ο Hamilton που βγήκε για λίγο εκτός στην τελευταία στροφή και ο Piastri στη στροφή 1.
Σύντομα, η Ferrari έκανε τα δικά της δεύτερα pit-stop, ξεκινώντας με τον Leclerc στον γύρο 50 και συνεχίζοντας με τον Hamilton.
Η McLaren απάντησε γρήγορα και στον 53ο γύρο, ο Norris μπήκε για την τελευταία του αλλαγή, αυτή τη φορά για μέση γόμα. Στον αμέσως επόμενο γύρο, η βρετανική ομάδα έπραξε το ίδιο και με τον Piastri.
Ο Αυστραλός βγήκε στο… κυκλοφοριακό, πίσω από Tsunoda και Colapinto. Ο Αργεντινός μάλιστα δεν τον είδε και άθελά του έβγαλε την McLaren για λίγο στο γρασίδι.
Sprint μέχρι τον τερματισμό
Αφότου ολοκληρώθηκαν τα δεύτερα pit-stop, η πρώτη πεντάδα ήταν ίδια και απαράλλαχτη. Πιο πίσω, ξεχώριζαν οι δύο Kick Sauber που έτρεχαν στις θέσεις 8 και 9.
Ο Norris έδειχνε μετά τον γύρο 60 να έχει χάσει το ρυθμό του, γεγονός που άφησε τον Piastri να ρίξει τη διαφορά κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα. Όπως ενημερώθηκε αργότερα ο Βρετανός, η MCL39 είχε ζημιά στην εμπρός πτέρυγα, όμως δεν του κόστιζε σε καταστροφικό βαθμό.
Στον 69ο γύρο, ο Bortoleto επιτέθηκε στον Alonso για την 7η θέση, αλλά ο «γερόλυκος» κατάφερε να κρατηθεί. Παρόμοια ήταν η κατάσταση και στον τελευταίο γύρο, όπου ο Ισπανός και πάλι αμύνθηκε σωστά.
Μπροστά, ο Norris έφτασε με άνεση τελικά στην καρό σημαία και σημείωσε επιβλητικά την τρίτη νίκη του στη σεζόν. Ο Piastri ακολούθησε για το 1-2 της McLaren, ενώ ο Leclerc έφερε ακόμα ένα βάθρο στη Ferrari.
Αρκετοί οδηγοί του midfield ξεχώρισαν, αφού η βαθμολογούμενη δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Lawson, Alonso, Bortoleto, Hulkenberg και Ocon. Οι Lawson-Alonso επωφελήθηκαν από τη στρατηγική ενός pit-stop.