Ο Sulayem θέλει V8 στη F1 το συντομότερο δυνατό!

×

Γιώργος Ανανίδας

Ο πρόεδρος της FIA πιστεύει πως η Formula 1 πρέπει να αλλάξει ξανά μονάδες ισχύος το 2029, ενώ σκέφτεται το ενδεχόμενο 12ης ομάδας στο grid.

Ben Sulayem

Στο περιθώριο του Grand Prix Μ. Βρετανίας, ο Ben Sulayem βρήκε τον χρόνο να μιλήσει στον ειδικό Τύπο, όπου έθιξε για ακόμα μία φορά το θέμα των κινητήρων στη Formula 1.

Ο ίδιος θεωρεί ότι η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πρέπει από το 2029 -όταν οι νέες υβριδικές μονάδες θα έχουν κλείσει τριετία- να επιστρέψει σε πιο παραδοσιακές λύσεις τύπου ατμοσφαιρικοί V8.

«Για εμάς, οι V8 έρχονται. Όπως είναι τώρα οι ομάδες, είμαι πολύ αισιόδοξος και ικανοποιημένος. Η FOM το υποστηρίζει και οι ομάδες αντιλαμβάνονται πως αυτή είναι η σωστή κατεύθυνση.

«Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια με τις νέες μονάδες ισχύος, οπότε ευελπιστώ από το 2029 να έχουμε κάτι καινούργιο.

«Η τεχνολογία των νέων κινητήρων είναι πολύπλοκη και κοστοβόρα. Τα τμήματα R&D χρειάζονται 200 εκατομμύρια δολάρια και ο κινητήρας κοστίζει μόνος του 1,8 με 2,1 εκατομμύρια δολάρια. Οπότε ας δούμε τι θα γίνει εάν πάμε στη λύση των V δηλώνει ο πρόεδρος της FIA.

Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται αναφορά σε σύντομη αλλαγή των επερχόμενων υβριδικών μηχανών λόγω της πολυπλοκότητας και του κόστους τους κα σίγουρα δεν είναι η τελευταία.

Το δεδομένο είναι πως η Formula 1 θα μπει στα 100% βιώσιμα καύσιμα από του χρόνου, θα διατηρήσει τον εξηλεκτρισμό των κινητήρων σε κάθε περίπτωση και οι νέες υβριδικές μηχανές θα βρίσκονται πίσω από τους οδηγούς για τουλάχιστον τρεις σεζόν.

Αφού έκλεισε τα «θέλω» του και τις δηλώσεις περί μονάδων ισχύος, ο Ben Sulayem έριξε ακόμα ένα ενδεχόμενο στο τραπέζι με το οποίο πολλές ομάδες δε θα χαρούν ιδιαίτερα: αυτό μίας 12ης στο grid και μάλιστα με καταγωγή από την Κίνα, η οποία τα τελευταία χρόνια δρα δυναμικά στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ωστόσο, οποιαδήποτε κινεζική ομάδα εκφράσει ενδιαφέρον να μπει στην κορωνίδα του motorsport, θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές και δαπανηρές διαδικασίες των FIA και FOM που έπρεπε να περάσει η Andretti και μετέπειτα η Cadillac.

«Θα έρθει η στιγμή που θα αισθανθούμε ότι είναι δίκαιο να ανοιχτούμε στο ενδιαφέρον νέων ομάδων. Δεν είμαστε εδώ για να απογοητεύουμε τις ήδη υπάρχουσες. Και δε θα το κάνουμε απλά για να το κάνουμε. Θα πρέπει να αξίζει. Η ομάδα που θα θελήσει να μπει θα πρέπει να προσθέτει αξία στον βιώσιμο οργανισμό που λέγεται Formula 1», δήλωσε κλείνοντας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEO